Torra händer

Okej nu är jag faktist jäkligt trött på den här vintern, kan det inte bli vår? Jag längtar faktiskt tills det är vår.
Iaf får jag alltid torra och osexiga händer på vintern och jag har prövat det mesta - tro mig!

Nu satt jag och läste en artikel om det och tydligen är det fler än jag som har problem med detta just på vintern, inte annars utan bara dessa fjuttiga, kalla månaderna. Och tur är väl det, och tur är väl det att jag inte är ensam. Jag tänkte iaf skriva ner en del produkter som jag läst om samt vissa som jag provat, så för er med torra händer, detta inlägget är till er! :)

Atrix intensiv handcreme, 30 kr.
Vårdande handcreme med kamomill.
Jag tyckte att cremen inte luktar så mycket vilket ger en behaglig känsla och husen tar upp den bra. Mina händer blev lena med en gång, tyvärr varade inte den känslan så länge. Bra pris dock!

Ljung handcreme, 85 kr/ naturskon.se
Ekologisk handcreme från lappland.
Luktar supergott och går lätt in i huden. Händerna blir mjuka och känns lätt återfuktade, även efter en lång dag. Cremen känns hyfsat dryg, men förpackningen är riktigt osexig. Dum skruvkork! Inte provat den själv.

Yu-Be Moisturizing skin creme, 169 kr.
Vårdande creme som kan användas till hela kroppen.
Cremen luktar väldigt starkt, ungefär som liniment. Doften försvinner dock efter en stund. Konsistensen påminner om vaselin och det tar ett tag innan cremen sjunker in, men resultatet är mjuka händer under hela dagen.
Inte provat den själv.



Kommentarer
Postat av: josephine

osexiga händer :P haha!

2009-01-25 @ 21:14:07
URL: http://josephinedahlback.blogg.se/
Postat av: lalle

min moster säljer lotioner som är jättebra faktiskt:) jag har också problemet med torra händer.

2009-01-25 @ 21:17:12
Postat av: lalle

min moster säljer lotioner som är jättebra faktiskt:) jag har också problemet med torra händer.



2009-01-25 @ 21:18:38
URL: http://aheyl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0