Människor

Jag läste precis en kompis blogg (josephinedahlback.blogg.se) och där har hon skrivit i ett inlägg hur hennes kompis blir utsatt av sitt ex och andra människor som trycker ner henne för hon umgås med en person. Hur kan man som människa bestämma åt någon annan ? Vem man väljer att umgås med, är inte det upp till var och en som individ? Jag börjar bli trött på det här med "umgås du med honom/henne får du dåligt rykte". Vad har den enes rykte med den andras att göra ? Man är väl för fan en egen individ? Eller?
Jag blev bara så upprörd när jag läste det och tycker inte det är okej att bete sig så. Jag menar vi är vuxna människor, om ett halv år har vi tagit studenten och ska ut i livet ? Inte fan kan man hålla på som 12-åringar på en arbetsplats och inte heller skaffa sig nya bästisar varje vecka som man hade när man var 12 år. Det funkar inte så och jag trodde att dem flesta som gick sista året på gymnasiet började förstå det men dock verkar det som att en del är trögstartade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0