Äntligen!

Jag har samma problem varje morgon, sminket ´vill inte sitta hela dagen och man ser inte lika perfekt ut som man gjorde framför speglen innan man började dra sig mot skolan men sen kommer man fram och ser ut som en blöt råtta.
känner ni igen er?

Tjejer jag har hittat lösningen och tänkte dela med mig.

Modellsnygg varje dag, det låter inte fel. Sen om detta funkar eller inte det tänker iaf JAG ta reda på.

1. Börja med basen. En fuktkräm på rengjort ansikte morgon och kväll är a och o.

2. Välj en fundation som är något ljusare än din egen hy, det ger ett slätare och snyggare intryck. Använd gärna en halvtäckande fundation. den gör att du slipper använda concealer. Tona din fundation från mitten av ansiktet och utåt. Dagtid behövs det oftast bara lite runt ögonen, näsa och mun, och så kan du öka på till kvällen.

3. Ditt puder ska helst vara transparent och löst. I stora nedåtgående rörelser i de små ansiktshårens riktning. Om du borstar uppåt, mot hårstrået, lägger sig pudret under och framhäver alla småfjun du har i ansiktet.

4. Rougets gyllene regel: lägg det inte längre fram än två fingrar från näsvingarna och inte högre upp än två fingrar under yttre ögonvrån. Undvik också att lägga en allför brun nyans direkt på kindbenet.

5. Börja med en ljus skugga på hela ögonlocket. Fortsätt med en mörkare skugga och tona den noga längs med fransraden och i yttre ögonvrån. För att få en nautrlig look behöver du inte mycket - men fuska inte med appliceringen! Ju mer du arbetar in din ögonmakeup, desto bättre sitter den.

6. Måla kajalpenna i fransraden, så nära du kan komma. Tona med fingertoppen, så att det inte blir någon skarp kant. Kajalpennan framhäver din ögonform och gör att dina fransar ser längre ut. Använd inte en för mörk penna: grå, brun eller svartbrun funkar allra bäst.

7. Mascaran ska se naturlig. Använd hellre en brun eller svartbrun än en svart. Har du en volymmascara kan det vara bra att borsta av den på en annan mascaraborste innan du lägger på den, så undviker du alltför mycket volym eller klumpar.


Lite tips!
När du ska handla ny fundation, testa på kindbenet, näsan och hakan. På så sätt kan du också se att färgen passar med halsen, för det finns ju inget värre än när man ser kanten mellan ansikte och hals.

Använd hellre rosa och aprikos nyanser än brunt när det gäller rouge. Det ser naturligare ut och ger ett friskt intryck.


Jag kommer pröva detta imorogn bitti kan jag lova er, kommer med resultat och bedömning imorgon :)

Nu ska jag slänga mig i duschen och sedan ska jag sätta mig på bussen till monika!

Later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0