Så var man tillbaka

Hej (:

Nu är man hemma från sin totalt underbara resa till Egypten. Det var så sagolikt, mer än vad jag någonsin kunde tänka mig.

Det började med att jag steg av flygplanet, på en helt främande mark, i ett helt främande land med helt främande människor. Det känndes både bra och lite pirrigt. Vi kom till hotellet, jag slängde mig i polen. Kände att nu, nu äntligen mår jag som man ska. Allt kändes då så underbart, jag behövde inte tänka på allt där hemma, bara vara liksom.

Vi solade och badade så det stod härliga till, många skratt och många arga blickar. Men det är sådant som hör semestern till. Minnen blev det gott om.

En händelse: Jag hade köpt en vattenpipa och skulle självklart pröva den direkt när vi kom tillbaka till hotellet, vi går ut och sätter oss på balkongen, slangen till vattenpipan var så himla kort och klumpig som jag är så lutade jag mig tillbaka med den i handen och hela vattenpipan trillar över mig och glöden som precis har fått fyr lägger sig på min fot, tssss hörs det och jag har fått en brännskada. Så klart! Ont som fan har jag och springer in för att skölja foten i kallt vatten.

Två dagar senare skulle vi ut på båtutflyckt och simma med delfiner och andra fiskar, det hela börjar med att jag nästan trillar in på båten och sen bär det av till korallreven i röda havet. Jag och sandra upptäcker efter en timme på båtfärden att detta går inte, det gungar för mycket så i går ner en våning och sätter oss. Det hjälper inte och när jag ser att sandra sätter sig lite längre ut på kanten så känner jag att detta minsann inte går längre, jag kommer kräka. Jag hade rätt, där satt jag och sandra med varsinn spann. När vi väl kom dit var där delfiner och massviss med färgglada fiskar som vi simmade med.EN OTROLIG UPPLEVELSE.(vi kom tillbaka helskinnade)

Sen en kväll satt vi på balkongen och spelade mugg, jag går in för att hämta mer dricka, och när jag kommer tillbaka(så smart som jag är) stänger jag balkongdörren och upptäcker sen när jag ska gå att jag har fastnat i dörren med klänningen. Och dörren har gått i lås. SMART THERESE! där sitter vi alla fyra ute och ingen telefon för den ligger så fint på bordet där inne. Vi fick tillslut upp dörren och jag blev fri.. haha. usch ja vilka goda skratt.

Sammanfattning av Egypten:

En otrolig upplevelse med många skratt och många kameler.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Snart jul, gud vad tiden går fort. Och jag saknar dig, har tänkt på dig som fan idag. Tanken att du inte kommer tillbaka har nu tyvärr börjat tina upp i min hjärna. Alla mina tankar om att du bara är bortrest och snart kommer hem börja sakta men säkert tyna bort, verkligeheten har hunnit ifatt mig.Det är hemskt att erkänna och jag säger det inte högt men det är sant, du kommer aldrig tillbaka! Fan fan fan, var detta tvunget att hända? Jag saknar dig min idol. <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0