Träning

Träning, pest och pina eller fun fun fun?
Jag tror jag talar för fler än mig själv när jag säger att träning är bara kul dem första 2-3 månaderna, sedan är man inte lika inspirerad längre. Känner ni igen er?

Det är inte kul att ta sig dit och när man väl är där är det inte mycket roligare och man står ser på när tyngdlyftarna står och spänner sig när man själv bara tar en 5 kilos vikt, som man då får kämpa med.
Därför tänkte jag berätta lite om hur man kan träna hemma och då slippa ångesten över att visa sig på gym, för jag tror det är det många fasar för.
"Jag är inte tränad och vill inte visa mig där då" Men hey! Vi är väl där för att bli tränade och slimmade ? :) Ingen födds med super slimmade kroppar ska jag tala om för er :) Och dem som påstår att dem kan äta hur mycket dem vill och vad dem vill, det är bullshit! Det kommer senare med åldern.

Här är några maskiner ni kan köpa och enkelt träna hemma. Det är lite dyrt dock, men vad kostar inte ett årskort på gym?

Roddmaskin från ca 2500 kr.
Den hemmamaskin som arbetar igenom flest muskler, faktiskt alla utom bröstmusklerna. Välj helst en maskin med tungt svängljud eler luftmotstånd.

Trappmaskin från ca 500 kr.
Tränar främst lår - och stjärtmuskler. Maskiner som du kan luta dig mot stjäl lite av fettförbränningseffekten.

Crosstrainer från ca 2000 kr.
Ett mellanting av trappmaskin, löpband och motionscykel som tränar både över - och underkropp. Handtagens höjd ska lätt kunna justeras så de befinner sig i höjd med dina axlar.

Löpband från ca 1500 kr.
Det är viktigt att den yta du springer på är så stor att du kan ta ut stegen, och motorn är så stark att den orkar dra din vikt. Displayen ska vara försedd med väl synlig nödstoppsknapp.

Styrketräningsredskap priset varierar mycket.
Här finns allt från avancerade, stora maskiner till små, enkla redskap. Se till att du kan variera motståndet. Det brukar finnas ett samband mellan antal muskler som kan tränas och priset.

Pilatesboll  från ca 250 kr.
Min egen favorit som jag använder ofta!
Suverän, allsidig träning för hela kroppen, plus så är den billig!

Hopprep från ca 100 kr.
Jättebra, enkel konditionsträning.

Motionscykel från ca 2000 kr.
Motionscyklar tränar underkroppen precis som en vanlig cykel. Köp en med magnetbromsar på svänghjulet, har hört att det ska vara bäst.

Gummiband från ca 100 kr.
Effektiva och mångsidiga. Köp några i olika längd och med olika motstånd, så får du fler bra, allsidiga övningar.

Så sätt i gång att röra på fettet nu :) hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0