Läsarfråga

Hej Therese!
Vill först och främst säga att din blogg är jättebra och rolig att läsa :) Du fyller min vardag med många skratt och din personlighet lyser igenom texterna.
Det jag nu vill fråga är: Du tränar rätt mycket, vad jag har förstått. Hur gör du för att hålla kosten så bra som möjligt? Äter du något speciellt ? Hade varit tacksam för hjälp för jag vill börja träna men jag märker ingen skillnad då jag är dålig med maten.

Puss Anna från Söder!


Hej Anna!
Tack så jättemycket för dina fina komplimanger dem värmer. :) Roligt att jag lyckas nå ut på ett possitivt sätt till dig, det är alltid roligt att höra att Ni tycker om min blogg !
Att jag tränar mycket vill jag inte påstå men dock tränar jag 2-3 gånger i veckan. Min kost är faktiskt inte så avancerad,jag äter frukost,lunch, något mellanmål när jag kommer hem från skolan och sedan blir det middag på kvällen. Sen vad det är jag äter om dagarna det varrierar, men nu sen jag kom igång med träningen på riktigt så har jag blivit bättre med maten. Innan kunde det gå dagar utan att jag åt frukost och middag på kvälle. Men för att få största möjliga resultat med träningen gäller det att äta. Men för att vara riktigt duktig kan du ta del av det här.

Din kropp tar upp kolhydrater olika snabbt beroende på hur de är uppbyggda kemiskt. De bästa kolhydrater är de så kallade långsamma. De ser till att blodsockret hålls på en jämn nivå. Därmed minskar ditt godissug och du får färre hungerattacker. Du hittar långsamma kolhydrater i bland annat bönor, baljväxter, rotfrukter, grönskaker, frukt, färska bär och grovt bröd.
Snabba kolhydrater gör att blodsockernivån stiger hastigt för att sedan stupa brant. Du blir trött, hängig och ofta godissugen när du har för lågt blodsocker. Snabba kolhydrater finns i allt som innehåller mycket soxker, till exempel godis, läsk, saft, kakor, bullar, kex och vitt bröd.

Däremot säger jag inte att det är såhär man ska äta till fullo, men att kanske byta ut ljustbröd till mörkt gör stor skillnad bara det :)

Och du? Jag unnar mig gottsaker jag med! 
Hoppas du fick lite hjälp med kosten! :)

Kram Elzbieta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0