Miss i natten

Nu hade jag faktiskt tänkt att gå och lägga mig, fast tänkte först bara säga en sak.
Jag såg precis i Aftonbladet som min kära mor sitter och läser bredvid mig, att en 37 - årig tjej i Italien legat i koma i 17 år, det betyder att hon var bara 20 år när hon hamnade där. Det gör onte i hela ryggmärjen och jag blir rädd av tanken att det kan hända mig själv och alla i min omgvning vilken dag som helst. Vad hade man gjort liksom? Tänk er att inte kunna röra er, tala i vissa lägen och att höra. Det är hemskt. Men iaf nu ville iaf hennes pappa att dem skulle stänga av alla maskiner som höll henne vid liv. Jag har faktiskt själv tänkt tanken vad jag skulle vilja att mina anhöriga gjorde om jag var i det läget att en maskin höll mig vid liv och endast den och det gick inte att göra något åt det. Jag hade antingen fått "leva" genom en maskin och inte kunna prata eller se, bara höra. Eller att mina anhöriga kunde göra valet att stänga av maskinen och jag somnade stilla in. VAd gör man i läget ? Jag vet inte hur jag hade reagerat om t.ex mamma vatt i det läget, samtidigt som jag hade velat att hon skulle vara vid liv så hade jag nog hellre sett att hon somnade stilla in och slapp lidandet. För det är det ju, du hör allt runt omkring dig men du kan varken prata eller se dem som pratar med dig eller är runt omkring dig. Usch jag blir nästan ledsen när jag tänker på det. Men jag vet nog vad jag hade velat.. att dem stängde av maskinen så jag fick somna in.
Låter hemskt men jag hade nog velat det.

ooh just det har ni hört eller läst om den skolan där dem serverade mat som vart på golvet ? jag menar KOM IGEN, att skolmaten var äcklig och icke näringsrik det visste vi alla men det här ? Det är ju så oacceptabellt så det finns inte. Vad fan är det för idioter som anställer sådana människor? Det borde vara lag på att det ska finnas videokameror i skolköken som hela skolan kan se på vilken tid som helst. Fy fan!

Nej praktik imorgon och sen ska bebs sova här yeeeeeey :D

God natt mina vänner små!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0